top of page

המבטיחים של אוניברסיטת אריאל

אביב בצון

מאקו

28.02.2021

אהוד נדל ונטלי רויזין, בוגרי בית הספר לארכיטקטורה, שותפים למקצוע ולחיים, בעלי משרד 'נדל רויזין אדריכלים', זכו בפרס "פרויקט השנה" על תכנון "בית המשאית"

"את המשרד המשותף פתחנו לפני כשנתיים לאחר שנים של עבודה כשכירים במשרדי אדריכלים מובילים. החלטנו לפתוח רישמית את המשרד בהמשך לזכייה במקום הראשון בתחרות 'פרויקט השנה' של כתב העת היוקרתי 'אדריכלות ישראלית' על תכנון 'בית המשאית' – בית קטן ונייד שתוכנן עבור משפחה בת 5 נפשות. ייחודיות הפרויקט הובילה להתעניינות תקשורתית רבה, פרויקטים נוספים בתחום הדיור הקומפקטי ומגורים בכלל ומשם נסללה הדרך למשרד משלנו".

איך אתם משלבים זוגיות ועבודה משותפת?
"העבודה המשותפת מאוד טבעית לנו, בדיוק כמו הזוגיות וחיי המשפחה. אנחנו מאוד משלימים מבחינה מקצועית, מעריכים זה את זו ואוהבים להתייעץ וליצור יחד. כמו כן, ההתמחויות שלנו שונות ולכן גם הפרויקטים במשרד מחולקים בינינו".

אז למעשה הכרתם בלימודים?
"נכון. למדנו בהפרש של שנתיים אחד מהשנייה. אווירת הלימודים בפקולטה לארכיטקטורה באריאל מאוד מחברת בין הסטודנטים ולכן לא מקרי שיש כמות גדולה כל כך של זוגות שיצאו מהפקולטה. העבודה בסטודיו היא מסביב לשעון והחיבורים החברתיים והזוגיים מאוד חזקים".

איך ההכשרה האקדמית שלכם באה לידי ביטוי בעשייה שלכם?
"הסטודיו הוא הקורס החשוב ביותר בלימודים, בו לומדים לחשוב, לפתח את הקונספט, הרעיון המרכזי של הפרויקט, לומדים לחקור, לבדוק מה קיים ומתוך זה ליצור. כך נראית העשייה היומיומית שלנו כשאנו ניגשים לתכנון, בין אם זה במרחב הציבורי, במתחם התחדשות עירונית, בבניין בודד או בבית פרטי. בהומור בינינו מידי פעם אנחנו מצטטים מרצה כזה או אחר ששינינו למדנו איתו".

שתפו אותנו בפרויקט מעניין ומשמעותי שאתם עובדים עליו בימים אלה ממש
"העשייה במרחב הציבורי צברה תאוצה בתקופת הקורונה בה הבינו בעיריות את החשיבות של יצירת מקומות שהייה במרחב הציבורי. תכננו ועיצבנו מרחבים מסוג זה בכיכר בזל ובשדרות נורדאו בתל אביב, ברחוב הנמל בחיפה, ובקרוב ייצא לביצוע פרויקט גדול ברחוב רוטשילד בראשון לציון, בירידה לחוף בבת ים ובמספר מוקדים בגבעתיים. העשייה הציבורית מרגשת במיוחד כיוון שהיא מאפשרת השפעה רבה על קהל מגוון שבכלל לא יודע שאנחנו יצרנו את המקום. אנחנו מקבלים תמונות של אנשים נהנים במתחם אותו אנחנו יצרנו ואין סיפוק גדול מזה עבורנו".

ולסיום, מה הייתם ממליצים לסטודנט שמתחיל ללמוד אדריכלות?
"מסלול ההכשרה בארכיטקטורה ארוך, אז חשוב ליהנות מהדרך ולא רק מנקודת הסיום. לתואר יש סיום, למבחן רישוי יש תאריך אבל הלמידה לא נגמרת אף פעם וזה חלק מהקסם והכייף במקצוע. תחומי העיסוק בתוך הענף הם רבים ומגוונים וכך גם העשייה שלנו במשרד: דיור קומפקטי, בתים, בניינים, מתחמים, מגדלים, מרחב ציבורי ופתוחים תמיד לעוד עשייה והעשרה. לא תמיד ניתן לתכנן לאן יוביל אתכם המסלול המקצועי, זכרו תמיד: השביל חכם מההולך בו".

  • Facebook
  • אינסטגרם
  • ווטסאפ
  • מייל
bottom of page