top of page

בית האדריכלים: דירה קומפקטית, צבעונית ושמחה

מערכת וואלה

WALLA

10.11.2021

הפרוייקט: דירת 4 חדרים בגבעתיים
שטח: 95 מ"ר
הדיירים: זוג+2
עיצוב ותכנון אדריכלי: נדל רויזין אדריכלים - נטלי רויזין ואהוד נדל

הדירה בגודל 95 מ"ר בגבעתיים בבניין שיכון מטופח אך ישן במבנה רכבת עם שלוש כניסות וכיווני אוויר לדרום (חזית) ולצפון (עורף). הדירה המקורית כללה מרפסת על כל החזית, 2 חדרי שינה פנימיים, מטבח סגור וחדר שירותים אחד, נפרד מחדר הרחצה כפי שאופיינה הבניה בשנות ה-70. לאחר השיפוץ הפכה לדירת ארבעה חדרים שמכילה מטבח ענק, סלון מרווח, חדר ילדים, סוויטת הורים עם חדר רחצה, חדר רחצה כללי, חדר כביסה, חלל עבודה וחלל משחקים.

לדברי האדריכלית נטלי רויזין, שהיתה בפרוייקט הזה גם הלקוחה וגם המעצבת, הדירה מתוכננת לפי עקרונות הקומפקטיות המובילים את התכנון במשרד האדריכלים המשותף לה ולבן זוגה האדריכל אהוד נדל: שימוש בנישות, תכנון נגרות רב כיוונית, חללים מודולריים וגמישים וכל זה לצד צבעים אמיצים ופתרונות משחק לילדים אנרגטיים. המשרד של בני הזוג מתמחה בפרוייקטים שדורשים חשיבה יצירתית, מקורית ופורצת דרך תוך שימוש בפתרונות ייחודיים, צבעוניים וחדשניים.

חזית הדירה מהווה את מקור האור והאוויר העיקרי בה, ולכן הוחלט להעביר את המטבח לשם ולשנות לגמרי את מבנה הבית. באופן זה, החלל המרכזי הפך פתוח ומואר וסביבו מוקמו חדרי השינה הרחצה והשירות.

בין הסלון למטבח החדש היה עמוד שהוסתר בנגרות מיוחדת שיצרה את המקום לטלויזיה מהצד של הסלון ואת הגב של הכיריים בצדה השני. מכל הכיוונים נוצל השטח לאחסון סגור ופתוח. באזור הקרוב לוויטרינה הנגרות הפכה לבר שמאפשר חוויה שונה בשעות הערב, ומצידו השני שולחן אוכל מוצמד לאי.

החלל הציבורי לא איפשר מקום נוסף לפינת אוכל ולכן הותאם שולחן נפתח שיודע להסתובב בעת אירוח ואפילו התאורה הותאמה לכך. המטבח הכחול נותן את זריקת הצבע העיקרית בחלל הציבורי ששומר על מראה עדין מבחינת גוונים ונותן במה לפריטים המיוחדים שמצויים בו. הספריה נותנת כבוד לעבר, כיוון שהיא הייתה שייכת לדיירים הראשונים שגרו בה והלכו לעולמם. "החיבור לעבר נותן את הערך המוסף ומייצר אווירה ייחודית בבית", אומרת רויזין.

סוויטת ההורים גם היא שינתה מיקום בשיפוץ ועברה לחזית הבית, שם היא נהנית מחלון גדול ונעים ושירותים פרטיים. מבנה החדר וגודלו לא איפשרו ארון סטנדרטי ולכן הוחלט על ארון משולב עם המיטה שמחלק את החדר ל'צד שלו' וה'צד שלה' ומייצר ניצול מקסימלי של החלל. לכל צד הוכנה נישה מיוחדת ותאורה מותאמת שהופכת את החדר לנעים ואינטימי במיוחד.

חדר הרחצה של הסוויטה קטן במימדיו ועדיין מאפשר מקלחת מפנקת והמון שטחי אחסון. עיבוי הגבס עבור האסלה והאינסטלציה קיבל בתוכו ארון מראה גדול אשר מייצר תחושת חדר גדול ומנצל כל סנטימטר, וגם ייצר את הנישה בתוך המקלחון. דלת הכניסה לחדר הרחצה עשויה זכוכית כך שהיא מאפשרת כניסת אור וגם חוסכת את מקום המשקוף בכניסה אליו. הצבעים והוחמרים הדומיננטיים בחדר הם לבן ועץ אלון מבוקע שמייצרים אווירה נעימה ורגועה. הקירות חופו באריח אחיד בגוון גרג' שמתאים להכל והארון עם קריצה לצבע נועז שחוזר גם בתאורה בסלון.

חדר הרחצה הכללי שמשמש את שאר בני הבית ואת אורחיו, מרווח יותר ומתחבר לחדר הכביסה שהוא החלל היחיד שנשאר זהה בגודלו לבית המקורי ונשמר גם לאחר השיפוץ. את הטון העיצובי בחדר נותנים אריחי טרצו קלאסיים פול בודי (FULL BODY) לצד אריחי בריק לבנים ותקרה בגוון כחול שמתכתב עם המטבח.

חדר הילדים הותאם לדייריו (בן 6 ובן 3) בתכנון מיטת קומותיים מותאמת עם תאורה לכל ילד ונישה ליד המיטה. קיר הטיפוס תוכנן והותאם לאופי האנרגטי של הילדים ומיקומו סמוך למיטה הופך את העלייה אליה לחווייתית ומהנה. ארון הלוקרים משמש כארון הבגדים ומעבר לשיק שהוא נותן לחדר הוא גם נוח לשימוש עבור הילדים ותופס פחות מקום מארון סטנדרטי.

החדר הרביעי למעשה חולק לשניים: חלקו האחד הוא חדר עבודה הממוקדם ליד הכניסה לדירה וכך מייצר חלל נפרד מבחינת רעש והפרעות, וחלקו השני אזור משחקים שמתחבר לחדר הילדים וגם לסלון באמצעות דלת הזזה.

חלל המשחקים אינו גדול, אבל מתאים לילדים ומאפשר זליגה בזמן משחק לכיוון הסלון והחדר, ובערב נסגר והופך את החלל הציבורי בבית ל'נקי ממשחקים'. הקיר המחלק את החללים נבנה מעץ מעל הפרקט כך שבקלות ניתן יהיה להפוך אותו לחדר רגיל בגודלו.
המסדרון המינימלי שקיים בבית מכיל המון מקומות אחסון בארון מסדרון שנמתח לכל אורכו. בנוסף, בוצעה הנמכה של התקרה המשמשת לאחסון עילי (בוידעם).

"היפוך הדירה הוביל לכניסה מסדרונית שהרגישה כחיסרון בשלב הראשון אבל הפכה את הכניסה לחוויה של גילוי", אומרת רויזין. על מנת 'לשבור' את תחושת האורך חולק המסדרון למקטעים אשר בהם גובה תקרה ורוחב משתנה ואלה גם נותנים מענה למראה, תליית מעילים וארון כניסה. החלל המרכזי מתחיל להופיע בהדרגה, ובסופו מייצר את אפקט ההפתעה.

קבלן: יוסי וייס
גמרים וסניטרים: איציק ורועי בע"מ כל מה שצריך בשביל לבנות חלום
תאורה ניו לייט - New Light
אלומיניום אלום אביב
זכוכית James Glass
נגרות SMR נגרות בוטיק
דלתות דלתות פנדור
טקסטיל ילדים Ndoto
שטיח Rugs & Co. - ראגס אנד קו

  • Facebook
  • אינסטגרם
  • ווטסאפ
  • מייל
bottom of page