top of page

צפוף לכם? בני זוג מתגוררים בבית של 14 מ''ר: ''זה כמו להתכרבל''

אביטל ברוידא

XNET

26.03.2020

כולנו מתמודדים בימים אלה עם הקושי להישאר בבית במשך ימים שלמים. שרון ובן זוגה עברו לפני חודש לגור בבית קטנטן – 14 מטרים רבועים בלבד – והם נהנים ממנו ומרגישים בו בטוחים. ''אנחנו נמצאים כאן כבר שלושה שבועות רצופים'', מספרת שרון. ''שנינו בקבוצת סיכון, מעל גיל 60. אנחנו לא בבידוד, אבל כן נזהרים ומסתגרים''.

לא צפוף לכם?

''כשצריך ספייס מישהו מאתנו עולה למעלה, לגלריית השינה, או יוצא לפרגולה בחצר. אני מאוד אוהבת להיות במרחב הפתוח, אבל במקרה של איום רוצה את הפינה שלי. וזו פינה בהחלט פינתית. היא נותנת לי תחושה של ביטחון, זה כמו להתכרבל".

''טייני האוס'' (בית זעיר, בעברית) היא תנועה אדריכלית-חברתית עכשווית, הקוראת לחזור לחיים פשוטים יותר, בבתים קטנים הרבה יותר. בזמן שבישראל עדיין רודפים אחרי דירה גדולה בפרויקט קבלני, מגרש בשכונת הרחבה או התנאים המשתלמים ביותר למשכנתא – תנועת הבתים הזעירים הבינלאומית שוטפת את הרשת עם סרטונים המציגים אלטרנטיבה שפויה, קומפקטית ומינימליסטית למגורים, בבתים קבועים או ניידים של 12-40 מ"ר בלבד.

שרון, יועצת בתחום הרפואי, תושבת גוש דן (ואמריקאית במקור), היא בין הסנוניות הראשונות בארץ לאמץ את דרך החיים הזו. מבחינה נדל''נית, עומד לרשותה כל צורכה, ואף יותר: דירה בת 130 מ"ר בקומה העליונה של שיכון קומתיים, עם מדרגות שמובילות לגינה צמודה וגדולה, ומחסן בקצה. בדירה הזו היא התגוררה כל השנים, וכאן גידלה, עם בעלה לשעבר, שני ילדים וכלבה.

  • Facebook
  • אינסטגרם
  • ווטסאפ
  • מייל
bottom of page